Onze muziek

MAERLANT COLLECTIVE

Maerlant Collective is een andere slag muziek. Rap van Nederlandse bodem, hiphop tunes en herkenbare teksten is waar het omdraait bij deze groep vrienden. Ze hebben al veel eigen muziek uitgebracht en zijn inmiddels ook op hun eigen kanalen te beluisteren.

STICHTING BRIELSCH COLLECTIEF IS MUZIEK VAN EIGEN BODEM

DOUSLEAF

Aan onze stichting zijn inmiddels mooie muzikanten gekoppeld. De band Dousleaf heeft haar eigen repetitieruimte in onze studio en treed met regelmaat op. Grandcafe Leen in Rozenburg is een plek waar met regelmaat de muzikale omlijsting wordt verzorgd. Popmuziek en covers maar ook eigen muziek is wat in het repetoire van deze band zit.

RANDALL DE RANDAMIE

AKA POSITIEVE ENERGIE

Positieve Energie! Randall de Randamie, beter bekend als host O-Dog en Aries Comedy Lounge waar zowel stand-upcomedians zoals Ali-B, Lange Frans & Baas. Yes-R, Gio en Brace. Randall heeft meerdere muziek uitgebracht. Hij staat ook bekend als de broer van Blaxtar en Typhoon.

Stichting Briels Collectief

DOUSLEAF

Stichting Brielsch Collectief

MAERLANT COLLECTIVE

Met dank aan: Fotografie Jaap Reedijk, www. jaapreedijk.com

Brielle zomer 2020 - Het zaterdagavondconcert van Typhoon tijdens het laatste weekend van De Tuin van 2020 was net einde, toen even erna voor een verrast publiek een spectaculaire toegift werd gegeven door het 'Maerlant Collective', een groep Brielse vrienden met als grote passie: muziek maken.

Tijn: 'Doordat Randall/O-dog, tijdens de show van zijn broertje Typhoon, een Spoken Word ging doen, zei hij wat van de stad Brielle te willen zien. Ik vond het een superleuk idee en heb hem gelijk naar allerlei plekken meegenomen. Zo heeft Randall a.k.a O-dog de nachtelijke escapades van Brielle mogen ervaren en dit vervolgens in zijn Spoken Word verwerkt.' 'Daarna heeft de rest van de groep kennis met hem gemaakt en zijn er ideeën ontstaan, waaronder onze deelname aan het programma van de eindshow van De Tuin. Hier waren we natuurlijk dolenthousiast over'.

Het collectief van Jordi, Tijn, Mees, Barry is vliegend van start gegaan. Mees: 'Het idee voor het Maerlant Collective is ontstaan in het voormalige Maerlant College op de Jan Matthijssenlaan. In de toekomst willen wij workshops geven en een eigen platenlabel starten. Dankzij hulp van vrienden huisgenoten en familie zijn we al aardig op weg.’ ‘Maar voor nu focussen wij ons op het volgende album "Nachtelijke Escapades" en natuurlijk op het nagenieten van dit supermooie moment op De Tuin van 2020!

Stichting Brielsch Collectief

POSITIEVE ENERGIE

Met dank aan: Fotografie Jaap Reedijk, www. jaapreedijk.com

Tekstschrijver, entertainer, de man van de spoken word. De positieve drive achter de start van het Brielsch Collectief. Ambassadeur van onze stichting. Als broer van Typhoon kent hij de weg in de artiestenwereld en leert onze pupillen daar mee om kunnen gaan. Samen met Randall maken we muziek, treden ze op en worden door de stichting begeleidt.